top of page
Giraf foran Zootårnet. Kredit Frank Rønsholt. København Zoo, Zoologisk Have. Grafisk design af digital idenitet. Dyreborg Grafik.

Digital identitet
for København Zoo

Branding og formidling

Mellem 2014-2018 udviklede jeg Zoo's tilstedeværelse online og strømlinede den visuelle identitet på tværs af digitale platforme. Fomålet var at brande Zoo som kulturinstitution, formidle om det internationale naturbevarende arbejde og skabe nyhedsværdig og dermed "reason to go" for gæsterne.

Website mockup på iMac, iPad og iPhone. Zoo, København Zoo, Zoologisk Have. Grafisk design af website. Dyreborg Grafik.

sonfarver

Farvepsykologien i Zoo's visuelle identitet spillede på rene sæsontypiske toner. Logoets ikoniske røde farve stod som en stærk komplementær til helårsfarven dyb naturgrøn. Vintersæsonen fik dedikeret en kølig isblå og events som eksempelvis Halloween var orange.

 

Elefantunge der bader i vand. Kredit Frank Rønsholt.
Nyhedsbrev mock up på iPad. Zoologisk Have, København Zoo, Zoo. Grafisk design af nyhedsbrev. Dyreborg Grafik.

Blikfang og genkendelighed

Gode billeder af dyrene skabte i sig selv blikfang og genkendelighed. For lade billederne komme til sin ret og undgå et rodet visuelt udtryk, blev øvrig grafik holdt minimal. Det blev således brugen af billeder sidestillet med rene farver og simpel typografi, der fik looket på tværs af sociale medier, nyhedsbreve og hjemmeside til at spille sammen.

Pandaer der æder bambus og sidder på en træstamme.
Facebook posts og annoncer. iPhone mock up. Grafisk design af facebook posts. Social medier. Dyreborg Grafik.

Dyr og artworks

Events og betalt annoncering måtte gerne skille sig ud fra de organiske billedbårne visuals. Her blev fritlagte dyremotiver på farvede baggrunde med sjove tekster til spændende og anderledes artworks, der kunne skille sig ud i annoncemængden på eksempelvis Facebook.

Levende billeder bag kulissen

Videoindhold var tiltagende populært på de sociale medier og det gav derfor mening at starte Zoo's egen Youtubekanal, hvor alle kunne få et unikt kig med bag kulissen. Youtubekanalen fik over 1 million årlige visninger og blev et værdifuldt supplement til pressearbejdet, da videoerne ofte kunne bruges af nationale og internationale medier online og på TV.

All Videos

All Videos

Udtalelse fra København Zoo

Anne-Sophie er kreativ, detaljeorienteret og kvalitetsbevidst. Hun evner at ramme virksomhedens definerede tone-of-voice, og har samtidig modet til at udfordre den. Hun håndhæver en høj standard i kvaliteten af sit arbejde og sætter ære i korrekthed og troværdighed. Hendes styrke er især at tænke i helheder og skabe en rød tråd på tværs af forskellige tiltag og platforme.

Jacob Munkholm Hoek, Tidl. Presse- og Kommunikationschef i Zoo

bottom of page