
Facade og tryk
for Peking Grill
Tilbage til asiatiske rødder
Peking Grill i Hirtshals havde eksisteret i 17 år, da nye ejere i 2022 overtog restauranten efter en svær tid under corona. Der var et ønske om at genopfriske butiksfacaden, lave et nyt menukort og indføre marketingtiltag for at skabe nyhedsværdi og øge omsætningen. Det nye design skulle bevæge sig mere væk fra grillbar og i stedet afspejle ejernes asiatiske rødder.

Farvesymbolik
Farver har stor symbolik i Asien, og det var derfor vigtigt at vælge et farvetema, med en passende betydning. Rød repræsenterer lykke, succes og held. Kombineret med guld, som betyder rigdom og udødelighed, samt blå der symboliserer vækst og optimisme, underbygger farverne indehavernes bestræben på en postiv fremtid med fremgang for forretningen.




Billeder og ikoner
På plakater, bordskilte og klæb blev der anvendt appellerende billeder af maden, for at skabe blikfang, vække lækkersult og influere kundernes valg af ret. Gyldne ikoner var med til at kategorisere typen af ret og var især brugbare for at skabe et bedre overblik i menukortet.




Menukort
Menukortets mange retter blev opdelt i kategorier og markeret med ikoner for at skabe overblik. Retter med størst avance og mest popularitet blev fremhævet i større format på den røde yderside af menukortet. Grillretterne blev komprimeret til kun at fylde én fold på indersiden, så de asiatiske retter kom i fokus.

Udtalelse fra Peking Grill
Vi fik en ny visuel identitet, restaurantfacade, plakater og menukort. Der blev også lavet flot markedsføring som allerede har vist sig at være en god investering, da vi tiltrækker flere kunder og omsætningen er steget. Kunderne roser det nye look, som vi nu kan være stolte af, da den afspejler vores asiatiske rødder på en moderne måde.
Thi Le Tran, Indehaver af Peking Grill