top of page
Butiksfacade. Peking Grill. Grafisk design af butiksfacade og visuel identitet. Dyreborg Grafik.

Facade og tryk
for Peking Grill

Tilbage til asiatiske rødder

Peking Grill i Hirtshals havde eksisteret i 17 år, da nye ejere i 2022 overtog restauranten efter en svær tid under corona. Der var et ønske om at genopfriske butiksfacaden, lave et nyt menukort og indføre marketingtiltag for at skabe nyhedsværdi og øge omsætningen. Det nye design skulle bevæge sig mere væk fra grillbar og i stedet afspejle ejernes asiatiske rødder.

Udhængsskilt. Peking Grill logo. Grafisk design af logo og visuel identitet. Dyreborg Grafik.

Farvesymbolik

Farver har stor symbolik i Asien, og det var derfor vigtigt at vælge et farvetema, med en passende betydning. Rød repræsenterer lykke, succes og held. Kombineret med guld, som betyder rigdom og udødelighed, samt blå der symboliserer vækst og optimisme, underbygger farverne indehavernes bestræben på en postiv fremtid med fremgang for forretningen.

 

Butiksfacade Peking Grill. Logoskilt og klaprammer med plakater. Grafik design af butiksfacade, markedsføring og visuel identitet. Dyreborg Grafik.
Plakater med forårsrulle, wontons og suppe. Peking Grill. Grafisk design af plakater og visuel identitet. Dyreborg Grafik.
Ikoner af asiatisk mad. Grafisk design af ikoner. Peking Grill. Grafisk design af visuel identitet. Dyreborg Grafik.
Bordskilt. Peking Grill. Grafisk design af bordskilt og markedsføring. Dyreborg Grafik.

Billeder og ikoner

På plakater, bordskilte og klæb blev der anvendt appellerende billeder af maden, for at skabe blikfang, vække lækkersult og influere kundernes valg af ret. Gyldne ikoner var med til at kategorisere typen af ret og var især brugbare for at skabe et bedre overblik i menukortet.

Wokret med oksekød. Skål med spisepinde. Peking Grill. Grafisk design af visuel identitet. Dyreborg Grafik.
A-skilte. Skilte med plakater. Skilte med menukort. Peking Grill. Grafisk design af skilte og visuel identitet. Dyreborg Grafik.
Ikoner. Grillmad. Grafisk design af ikoner og visuel identitet. Peking Grill. Dyreborg Grafik.
Forårsruller og spisepinde. Asiatisk mad. Peking Grill. Grafisk design af menukort og visuel identitet. Dyreborg Grafik.

Menukort

Menukortets mange retter blev opdelt i kategorier og markeret med ikoner for at skabe overblik. Retter med størst avance og mest popularitet blev fremhævet i større format på den røde yderside af menukortet. Grillretterne blev komprimeret til kun at fylde én fold på indersiden, så de asiatiske retter kom i fokus.

Menukort. Peking Grill. Menukort med asiatisk mad og grillmad. Grafisk design af menukort og visuel identitet. Dyreborg Grafik.

Udtalelse fra Peking Grill

Vi fik en ny visuel identitet, restaurantfacade, plakater og menukort. Der blev også lavet flot markedsføring som allerede har vist sig at være en god investering, da vi tiltrækker flere kunder og omsætningen er steget. Kunderne roser det nye look, som vi nu kan være stolte af, da den afspejler vores asiatiske rødder på en moderne måde.

Thi Le Tran, Indehaver af Peking Grill

bottom of page