Visuel identitet
for PROVENY
Harmoni mellem mission og visuel identitet
Konsulentduoen Marc og Rikke startede PROVENY i 2018 med en mission om at tilbyde ledelsesudvikling til nye og erfarne ledere. Gennem workshops og coaching sætter de fokus på ledelse i praksis, hvilket skaber resultater for både medarbejdere og virksomhed. Dette ønskede de afspejlet i en visuel identitet, der skulle udfoldes på et nyt website, social medier, visitkort og mere.
Farver
Farvevalget faldt naturligt på en monokrom palette af grønne nuancer. Grøn er nemlig en harmonisk farve, der symbolsk kan betyde vækst, læring og fornyelse, hvilket er i tråd med PROVENY's mission.
Logo
Navnet PROVENY er inspireret af udtrykket "provenu" som betyder indtægt, udbytte eller gevinst. U er udskiftet med Y, så navnet får en dobbelt betydning, da det også kan læses som "prøv-en-ny". Trekanten repræsenterer styrke og formål. Tiltet på spidsen viser trekanten retning og bevægelse, men også præcision og dristighed.
Website og sociale medier
PROVENY har fået opbygget et nyt website, der afspejler den visuelle identitet. Marc og Rikke planlægger i fremtiden at dele deres viden om ledelse på de sociale medier f.eks. i form af podcasts, webinarer, shorts og reels mm. Derfor fik de sammen med websitet opsat sociale profiler med matchende visuelle elementer.
Visitkort
Visitkortet blev trykt på silkemat 250g papir med afrundede hjørner for en mere luksuriøs følelse. Forsiden af kortet viser logoet i sin enkelthed og på bagsiden fremgår informationer samt billede. De fritlagte portrætter er gennemgående i den visuelle identitet, hvilket skaber et mere rent og roligt udtryk, hvor de valgte farver kommer mere til sin ret.
Udtalelse fra PROVENY
Anne-Sophie har hjulpet os med at nytænke vores logo og udvikle en visuel identitet, der harmonerer bedre med vores værdier og mission. Hun er selvkørende, procesorienteret og projektstyrer samarbejdet med struktur og løbende kommunikation, hvilket har lettet vores arbejdsbyrde og gjort os trygge i forandringsprocessen for vores brand. Vi ser frem til et fortsat samarbejde, når vores nye identitet skal udfoldes på content, marketing og tryksager.
Marc Bennedsen, CEO og Konsulent i Ledelsesudvikling