top of page
Sportmaster butiksfacade. Grafisk design af skiltekoncept. Dyreborg Grafik.

Nyt skiltekoncept
til Sportmaster

Kategorier og information

I 2021-2022 re-designede jeg Sportmasters skiltekoncept til 80+ butikker landet over. Butikkerne havde hidtil haft et rodet udtryk med uensartede skilte, og der havde længe været et ønske om at forenkle og ensarte skiltene på tværs af både priskategorier, praktisk information, særligt udvalgte tilbud og øvrigt in-store materiale.

Sportmaster bagkasse skilt. Skilt med USP'er. Grafisk design af POS materiale, instore materiale og skilte. Dyreborg Grafik.

Ikoner og symboler

Implementering af ikoner på det nye skiltedesign var oplagt og havde mange fordele. Udover at spare tekst og plads, så skiltene fremstod mere æstetisk appellerende, gjorde ikonerne det nemmere for kunden at afkode unikke selling points. Desuden kunne ikonerne med fordel bruges på diverse interfaces online, for at skabe genkendelighed på tværs af alle touch points.

 

Sportmaster bagkasse. Skilte med logo og USP'er. Grafisk design af skilte, POS materiale og instoremateriale. Dyreborg Grafik.
Sportmaster skilte. Prisskilte og informationsskilte. Grafisk design af skilte, POS og instoremateriale. Dyreborg Grafik.

Guides og QR koder

I stedet for at fylde ét skilt med for meget information, blev der ved siden af prisskiltningen tilføjet informationsskiltning i form af guides, der med ikoner kunne fortælle om eksempelvis fordelene ved et enkelt stykke tøj. For at binde butik og online sammen påsattes QR koder, der linkede til konkrete landingpages på websitet, hvor mere information kunne findes.

Sportmaster butik interiør. Skilte og onlinekiosk. Grafisk design af skilte og POS materiale. Dyreborg Grafik.
Sportmaster online kiosker. Grafisk design af skilte og POS materiale. Dyreborg Grafik.

Call to action

Sportmaster havde en ambitiøs omnichannelstrategi, der blandt andet inkorporerede webshoppen i butikkerne for at give kunderne adgang til endnu flere varer direkte fra lageret. I flere butikker blev der opsat onlinekiosker, der også med ikoner skulle fortælle kunden om muligheden, fordelene og opfordre til handling i form af køb.

Farvede pristyper

Sportmaster kørte ofte kampagnepriser sideløbende med særlige tilbud, der kun var målrettet kundeklubbens medlemmer. Prisskiltningen blev derfor kategoriseret med farvede tags, der gjorde det nemmere for kunderne at skelne. Tilbud der var før markeret med gul, fik tildelt en fast rød farve, der farvepsykologisk er en stopfarve, som fanger blikket og motiverer handling og købelyst i en udsalgssammenhæng.

Sportmaster prisskilte. Grafisk design af skilte og POS materiale. Dyreborg Grafik.
Sportmaster podie med sko og skilte. Grafisk design af skilte. Dyreborg Grafik.
Sportmaster podie med sko og skilte. Grafisk design af skilte. Dyreborg Grafik.

Udtalelse fra Sportmasters trykkeri

Super detaljeorienteret, dygtig og innovativ grafiker med stor forståelse for korte deadlines. Leverer altid yderst profesionelle trykfiler og tager imod nye opgaver med åbne arme og sind. En ren fornøjelse at arbejde sammen med, forstående, glad og løsningsorienteret.

Malene Andersen, Tidl. Projektleder hos Kailow

bottom of page