Visuel identitet
for The Padel Guy
Padeltennis på YouTube
Minh er padelentusiast og spiller ranglistekampe på niveau 4. Han filmer sine kampe for at kunne forbedre sit spil, og disse videoer uploader han på YouTube. Minh havde et ønske om at gøre mere ud af kanalen og skabe et community, som han potentielt kan få en reklameindtægt på. Derfor havde han brug for en visuel identitet for at fremstå professionelt på platformen.
Farver og logo
Farvetemaet er holdt mørkt og maskulint med et pop af neongrøn tennisbold. Farverne anvendes i deres rene form eller som gradient, der giver indtryk af en baggrund i bevægelse.
Til logoet er valgt en font med runde former, der giver associationer til sporten i form af bat og bolde.
Banner og bomærke
For visuelt at brande Youtube-kanalen blev der udviklet et topbanner og profilbillede i form af et bomærke. Her er P'et plukket ud af det primære logo og fremstår enkeltstående som et padel bat, der slår til en bold. Bomærket anvendes også som vandmærke på alle videoer.
Thumbnails
For at Youtubekanalen kan vokse med flere videovisninger er det afgørende at anvende tilpassede thumbnails. Her er det vigtigt at bruge et godt billede eller screenshot fra videoen i kombination med en teaser tekst, der fanger opmærksomheden og motiverer et klik.
Merchandise
Minh ønskede at se et eksempel på merchandise, der kan sælges via Youtube-kanalen, hvis den vokser. Det var oplagt at starte med en drikkeflaske, som alle spillere har brug for, og som kan pakkes ind i farvegradienten med logoet for et cool udtryk.
Udtalelse fra The Padel Guy
Anne-Sophie har designet en visuel identitet, der både afspejler sporten og passer genremæssigt til YouTube, men som alligevel er unik og skiller sig ud fra lignende kanaler. Hun vidste præcis hvilke grafiske elementer, jeg skulle bruge for at fremstå professionelt og hun har lært mig, hvordan jeg medtænker min identitet i alt, jeg foretager mig på platformen.
Minh Vo, The Padel Guy