Julekampagne
for Sportmaster
Sportgaver til alle
I 2019 og 2020 eksekverede jeg Sportmasters julekampagne på tværs af platforme til både tryk og web. Årene forinden blev julekampagnerne primært bygget op omkring billeder, men der var opstået et ønske om et mere typisk julekoncept, som var båret af stemningselementer og kunne genbruges år efter år.
Farver og artworks
En koldere pink rød skabe et mere sporty juleunivers end klassisk julerød og komplimenterede Sportmasters blå singaturfarve bedst. Minimalistiske artworks som pakker og snefnug gjorde grafikken nem at tilpasse mange formater. Illustrationerne hentydede desuden til typiske sportgaver med udgangspunkt i sortimentet.
Gaveidéer på mail
Kampagnemails blev tilpasset forskellige målgrupper med budskaber om gaveidéer, konkurrencer, tilbud og guides. Her kunne artworks igen tilpasses de enkelte layout og bruges til at skabe fokus på overskrifter og dybde i baggrunde på packshots.
Katalog
Julekataloget var båret af packshots og modelbilleder, der blev skudt til forskellige sidekategorier som f.eks. gaver til løberen. Artworks i form af julekugler blev brugt som splash til sparpriser og store snefnug blev brugt i baggrunden for at skabe dybde. Kataloget havde et oplag på 1.2 mio. omdelt til husstande i hele Danmark.
Udtalelse fra Sportmaster
Anne-Sophie er passioneret og løser komplekse opgaver i en travl hverdag. Hun har haft det fulde ansvar for at levere grafisk materiale til mange af Sportmasters landsdækkende marketingkampagner, og har forståelse for at eksekvere grafiske designs, der er iøjenfaldende og kan anvendes på tværs af trykte og digitale medier.
Pernille Kildegaard Hansen, Tidl. Marketing Manager i Sportmaster